Doppelganger w filmie #4 – „Opętanie” (1981)

Possession – film o miłości, nienawiści i śmierci. Obraz w konwencji fantastyki grozy z mocno wyeksponowanym wątkiem erotycznym.

tumblr_o2xksgI9o71rtj3g0o1_1280

Rozczarowanie mężem oraz brak satysfakcji ze współżycia przeradza się u Anny w erotyczną obsesję. Frustracja i rozpacz przybierają monstrualne rozmiary. Wtedy kobieta zamienia się w opętanego boga, szalonego demiurga, który lepi ze swych fantazji i niezaspokojenia idealnego kochanka.

Tak powstaje sobowtórowa, lepsza – z perspektywa Anny – wersja Marka. Oryginał jest słaby i miękki, kopia potężna i bezwzględna. Doppelgänger ma w sobie coś magnetycznego i hipnotyzującego. Jest piękny. Ale zanim przybierze ludzką postać… Tutaj właśnie zaczyna się krwawy horror. Anna uwija sobie miłosne gniazdko w opuszczonym apartamencie starej kamienicy. Ci, którzy przestąpią jej próg, nie wyjdą już stamtąd żywi. Kobieta musi przecież chronić swój niepełny jeszcze twór. Transformująca powoli istota najpierw jest wielkim fallusem, później humanoidem z mackami zamiast kończyn. Mimo że nie do końca uformowana, niema i odrażająca, poczwara regularnie zaspokaja Annę seksualnie […]

Pragnienia Anny się eksternalizują. Wizerunek męża jest tylko skorupą, naczyniem, które napełnia swoimi oczekiwaniami, odbiciem siebie. Tworzy mężczyznę jedynego w swoim rodzaju, idealnego dla siebie, swojego Animusa.

Zamieszczone powyżej fragmenty pochodzą z artykułu mojego autorstwa opublikowanego na portalu film.org.pl.

Cały tekst można przeczytać TUTAJ.

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s